وکالت در امور قراردادها

  • خانه
  • وکالت در امور قراردادها
وکالت در امور قراردادها

وکالت در امور قراردادها چیست؟

وکالت در  لغت به معنای واگذارکردن وتعویض تعریف شده است وبراساس ماده 656 قانون مدنی ،قرارداد وکالت قرار دادی است که به واسطه آن یکی از دو طرف ذبرای انجام کاری معلوم وطرف دیگر را نماینده ود قرار می دهد .

وکالت مطلق (تام)

شخص وکیل را برای انجا م تمام امور مالی واداری خود نایب قرار می دهد واوبرای انجام آن ها نیازی به اجازه موکل نخواهد داشت که این شامل خرید وفروش اموال، پرداخت هزینه ها ....

وکالت مقید

دراین نوع از قرار دادوکالت ،وظایف وکیل در چهار چوب موضوی معین قرار مگیرد که باید در قرار شخص باشد

گاهی پرسیدن یک سول حقوقی از وکیل متخصص قبل از هرگونه معامله ورابطه کاری وشغلی از اختلافات ودعاوی بسیار پرهزینه وطولان وطولانی در دادگستری پیشگیری می کن مهمترین مزیت تنظیم قرارداد توسط وکیل متخصص رافعیت حقوقی است.

قرارداد

توافقی است میان دو یا چند نفر که خواهان برقراری رابطه تجاری ویا غیر تجاری با یکدیگر هستند قرارداد که نام دیگر آن عقد است دارا دوطرف است یک طرف که ایجاب ویا پیشنهاد انعقاد قرار داد را می دهد وطرف دوم که ان ایجاب وپیشنهاد  را قبول می کند .

وکالت در امور قراردادها

قرارداد

یک قرار داد خوب باید به نحوی تنظیم گردد که میزان مسیولیت هریک مشخص باشد و تمام حالاتی که ممکن است  قرارداد با مشکل مواجه شود پیش بینی گردد تا افراد کمتر به محاکم قضایی مراجعه نمایند از ان هایی که قرارداد هاممکن است با مسایل پیچیده ای روبرو شود بهتر است افراد وظیفه تنظیم آن را به کسی که در این خصوص دانش وتجربه دارد یعنی وکیل قرار دادها بسپارد.

اختلافات قراردادی مخصوصا که بحث تفسیر قرارداد حتی در سرنوشت پرونده ها کیفری موثر است ممکن است باعث مجرم شدن ویا برایت یک طرف قرارداده می شود .

دعاوی مربوط به قرار دادها عموما الزام به انجام تعهدات قراردادی ،خسارات قراردادی ،انحلال قرارداد (فسخ وانفساخ وابطال قرارداد) است که هر کدام از این دعاوی مستلزم تسلط قاضی ووکیل پرونده به صورت قرردادهاست .

وکیل قرار داد به تمام انواع عقود ،پیچیدگی ها ظرافتها واثار وعواقب انتخاب قرارداد ونحوه نگارش محتوای قرار داد با توجه به نیاز وانتظار است فعل آن طرفین قرارداد ،اشراف کامل دارد وبنا به تجربه ای که در تنظیم انواع قرارداد دارد تمامی جوانب را احتیاط لازم را درجهت حفظ حقوق طرفین قرارداددرنظر میگیرد .

وکیل درامور قراردادها: لازم است ضمانت هایی که هریک از طرفین قرارداد نیاز دارد درمتن قرارداد درج نماید.

وکیل درامور قراردادها باید دقت کند با وجود ان که درماده 10 قانون مدنی آزادی قرار داد ها را به طرفین دعوا اعطا کرد اما برخی از قوانین از قواعد امره محسوب شده ،وکیل باید توجه ویژه به این امر داشته باشد که قرارداد تنظیمی برخلاف قواعد امره محسوب  نشده موجب تضییع حقوق طرفین قرار داد نشود .

هروکیل با توجه ویژه به عناصر قراردادی از جمله :

  1. تنظیم تعهد نامه یا صورت جلسه
  2. افراد دارای تعهد در قرارداد
  3. ذینفعین قرارداد چه کسانی هستند
  4. مدت قرارداد
  5. ضمانت اجرا ی نقض تعهد چیست ؟
  6. امکان واگذاری حقوق وتکالیف  درقرارداد بررسی شود
  7. مدت قرارداد درصورت مدت داربودن بررسی شود
  8. آثار پس ازانحلال قرارداد ها با توجه ویژه ومشورت وکیل بررسی شود

گستردگی ورودی ها ی پرونده های حقوقی از جمله دعاوی مربوط به امور قردادی واختلافات دارای منشا قراردادی ،مراودات مالی افراد درچارچوب قراردادها ،سواستفاده برخی از افراد از عدم اگاهی آحاد جامعه به حقوق ومفاهیم مندرج در قراردادها ،زمینه ساز ورود افراد شیاد وکلاهبرداروهمچنین ضروزیان افراد ناشی   از عدم اگاهی وعدم مشورت با وکلای دارای تجربه ومهارت دراین زمینه شده است .

با توجه به پیچیدگی مسایل ، اصطلاحات واحکام وسایر مسایل حقوقی عقد قرارداد ها وعدم آشنایی عامه با مسایل حقوقی ومسیولیت های ناشی از ان بهتر است قبل از تنظیم هر نوع قراردادی از یک وکیل اشنا به امور قراردادها مشاور بگیرد تا از هزینه ها ی بعدی ومشکلات قضایی جلوگیری کنید .                                              

مشاوره رایگان وکالت در امور قراردادها

فرم دریافت مشاوره رایگان

    02191014048